fredag den 8. februar 2013

Vinterferie

Siden mange får vinterferie i dag, har jeg besluttet mig for at lave et blogindlæg om min sidste vinterferie - der var jeg nemlig ikke på skiferie, men i Dubai! Så hvis i nogensinde skal til Dubai, kan i få lidt inspiration, og i det hele taget bare se, om det er noget for jer! :-) Min familie og jeg boede på et fem-stjernet hotel - der lå langt væk fra alt... Og jeg vil heller ikke helt betegne det som fem-stjernet i forhold til nogle af de andre fem-stjernede hoteller, jeg har boet på! Det var fint nok, men ikke fantastisk! 

Dag 1: 

Første dag startede vi med at gå lidt rundt ved "souvenir" butikkerne. Må ærligt indrømme, at det ikke lige var mig, haha. Bagefter tog vi på en big bus tour - lidt allá en London bus. Vi kørte forbi en masse steder og fik informationer om dem. Ved frokost tid blev vi sat af ved mini Venedig, hvor vi fik frokost på en restaurant, der hed TheMeatCo. Den var faktisk rigtig hyggelig! Kan anbefales. Sidst på turen var vi inde på et hotel, som jeg ikke husker navnet på.. Men der gik vi lidt rundt. På vej hjem så vi en hummer! Tænk hvis Paris Hilton var der i?? :-O 
Om aftenen tog vi ud for at spise på en lokal restaurant, hvor vi kunne gå hen. Og bare rolig, vi spiste ikke på den russiske restaurant, der havde det skilt, som i kan se på billedet. 








Dag 2:

Anden dag skulle vi i et shoppingcenter - yay!! Der var virkelig mange butikker :O f.eks. Zara, Forever21, D&G osvosv. og udover alle butikkerne var der også det indendørs skicenter! Min far og bror stod på ski imens min mor og jeg shoppede lidt :-) Om aftenen tog vi på en restaurant ved mini Venedig, årh den var så flot og der var rigtig god mad! Det var buffet - så man kunne tage alt det sushi man ville have for pengene og andet mad, lækkert frugt, kage osv. 








Dag 3:

Den tredje dag, skulle vi i et andet shoppingcenter - eller det var kun min far og bror, for min mor og jeg sad udenfor og nød solen lidt. Bagefter tog vi ud til vandet et sted og spiste - også en vildt hyggelig restaurant. Senere skete der mange spændende ting! Vi skulle på en tur ud til ørkenen. Først kørte vi på crossere i ørkenen - altså vi havde en hver, men min mor gad ikke. Da vi var færdige med det, kørte vi videre ud i ørkenen i en stor bil, uha det var sjovt og vildt! Bilen var ved at vælte et par gange.. og jeg blev en smule køresyg. Inden vi skulle ud i ørkenen og have aftensmad, skulle vi lige ind i en slags lille købmand. Ad, aldrig har jeg været på sådan et klamt toilet!!! Forfærdeligt. Men stedet vi skulle spise aftensmad var hyggeligt. Vi red på kameler, spiste stort set på jorden - meget primitivt, men hyggeligt. Der var også shows, og man kunne holde aber. 











Dag 4:

Fjerde dag tog vi ud på palme-øen til en af min fars venners' hus, hvor vi badede og sådan. Derefter tog vi til et Hilton hotel og spiste frokost (hehe, syntes lige fuglen på billedet var sød). Om aftenen skulle vi op i verdens højeste tårn. I elevatoren kunne man kun trykke 0 og 124 - kan godt sige jer, at man fik propper i ørerne! Men nøj, en smuk udsigt når man endelig var deroppe :-) Da vi kom ned igen spiste vi på en lille italiensk restaurant med udsigt ud til et vildt flot springvand!










Dag 5:

Sidste dag tog vi hen til en park, hvor der også var en strand. Der spiste vi frokost, men det var ikke lige os, så vi smuttede hurtigt igen. Vi tog ud til min fars vens' hus på palme-øen igen og badede. Da vi var færdige tog vi hen til en restaurant, hvor vi fik lidt at drikke inden vi skulle hen til hotellet og gøre os klar - for om aftenen skulle vi hen til en vildt hyggelig restaurant, der lå lige ved siden af skibet(det 7-stjernede hotel). Havde desværre ikke taget mit kamera med derhen :-( 









Jeg håber, at i kan lide indlægget :-) God ferie til dem, der fik det i dag! 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar